2015. január-február
(II. rész)

Előző oldal

7-én és 8-án, hétvégén a teljes vonalon pótlózás volt. Az elmúlt években többször is voltak ilyen hétvégi pótlások, de vagy nem értem rá, vagy az időjárás nem volt igazán alkalmas a fényképezéshez. Most azonban mindkettő adott volt.

 

Februárban még laposan süt a nap, ezért hosszúak az árnyékok és nagyobb tér kell, hogy legyen elég fény. Ezt mérlegelve a Bulgárföldön kezdtem, ahol a VP-k mellett két Neoplant is sikerült lefotózni az 1-esen és a 6-oson. Jövőre már ezek a buszok is 10 évesek lesznek, sajnos alaposan meg is látszik rajtuk.

 

Az 1-es villamos szombat délelőtt 6, délután 7-8, vasárnap pedig 10 percenként jár. A valamivel kisebb befogadóképességű csuklós MAN-ok ezért „egy fokkal” sűrűbben, szombaton 5-6, vasárnap pedig 7-8 percenként jártak.

 

A következő fotóhely az Újgyőri piac,…

 

…majd a szent Anna tér volt.

A Selyemréten pedig a fesztivál alkalmából városnéző járatokat teljesítő Ikarus 620-as nosztalgiabuszt is elkaptam.

 

És akkor már a Tiszaira is lenéztem, a felszállóhelyet pont jó irányból sütötte a nap. A 31-es ekkor még csak a városközpontig járt.

 

Persze elsősorban a pótlók miatt voltam itt.

 

A TAKATA üzemet műszakváltáskor a 43-as szolgálja ki, azonban a cég napközben is igényli az összeköttetést. Ilyenkor persze minimális az utasforgalom, így felesleges lenne egész nap a 43-ast járatni. Kezdetben a szomszédban lévő Auchannál ez a Renault minibusz csatlakozott a 44-eshez, majd február 9-től változott a 44-es menetrendje, és munkanapokon óránként egy járat továbbközlekedik a TAKATA-hoz.

Következzen néhány napsütéses kép azokból az időkből, amikor még a Tátrák voltak többségben a Vasgyár felé. A 202-es még sokáig magán hordta a karácsonyi festés maradványait.

 

A többi pedig a megszokott sárga színben szállította az utasokat, leszámítva kevésbé szerencsés társaikat, amik leállításra és a képek hátterében látható Negyedik utcai tárolótelepre kerültek.

Vasgyári Evangélikus templom megálló. Ide eredetileg nem épült esőbeálló a nagyprojekt keretében, de aztán helyi erőből mégis csak kikerült egy, a többitől jelentősen eltérő.

 

 

A Szent Anna tér, mint helyszín mostanában elég gyakran szerepel az oldalaimon.

 

Na, még két Tatra a Tiszai pályaudvar előtt.

És egy harmadik. A 211-es az egyetlen eredeti színterv szerint festett, működőképes kocsi, tavasszal a leendő villamosvezetők vették birtokukba.

 

Sajnos most olyan időket élünk, hogy látványintézkedések történnek, amik semmit nem érnek, viszont azokhoz a teljesítményt olyan helyekről veszik el, ahol (még) van/ lenne utas. Tehát ahova kéne teljesítmény, ott ritkítunk, ahol meg sír egy-két ember, meg kicsit erősebb az önkormányzati képviselő, oda indulnak óránként-kétóránként közlekedő alibi járatok, amiknek jelenlegi formájukban semmi értelme, de legalább el lehet mondani, hogy megcsináltuk, meg egy-két utasnak jobb (egy-két ezernek meg sokkal rosszabb, de hát az kit érdekel, hiszen csak a bevételek egy jelentős része érkezik tőlük). Mint köztudott, 2012 márciusa óta hétvégén, a ritkább követésű időszakban nem közlekedik a 2-es villamos, hanem helyette az 1-es jár sűrűbben, a Vasgyárba közlekedő egy-két ember pedig az Újgyőri főtérről busszal folytathatja útját, ahol nem kell újra lyukasztani és ilyenkor elfogadják a villamosbérletet. Február 14-től azonban szombaton is jár a kettes, óránként egyszer. Óránkénti villamosjáratnak aztán baromi sok értelme van, ezt jól jelzi a nullához közelítő utasszáma is. Ebből a pénzből inkább a szintén ritka 21-es buszt be lehetett volna sűríteni 15-20 percesre, és akkor a két ritka, használhatatlan járat helyett inkább csak egy lenne, de normális követéssel.

 

Még szerencse, hogy Miskolc környékén akad más, európaibb színvonalú közlekedési cég, is. Ja, nem. De azért készítettem pár szép napos képet a MÁV szerelvényeiről Felsőzsolcán, balra egy Nyíregyről érkező személyvonat, jobbra pedig egy köriccé.

 

És a hidasi személy, valamint az Újhelyből érkező gyors. Mint köztudott, 2006 decembere, az ütemes menetrend bevezetése óta közlekednek Szerencs és Miskolc között, drót alatt is dízelek a Saújhelyi vonatok élén (korábban Szerencsen volt a gépcsere) egyrészt menetrendi okokból, másrészt mert a szerencsi fűtőház bezárása óta e mozdonyok karbantartása is Miskolcon történik. Azonban most napirenden van a vonal villamosítása, csak az a gond, hogy ez a napirend már kb. 30-40 éve tart, tyúkbél viszont még mindig nincs.

 

 

Ezután a felüljáróról Miskolc felé lejövő buszokat is fotóztam. Meg azt a Volvo-Alfát is. Na jó, helyköziben azokkal sincs nagy bajom.

És végül kis futás után még sikerült elkapnom a Rail Cargo Hungaria Taurusa által vontatott tehervonatot is.

Főoldal