2015. nyár A tavaszi oldalon ott hagytam abba,
hogy június 15-től komoly változások történtek a vonalhálózatban. Most
itt a folytatás: A Tampere városrészt a 38-as helyett
ezentúl a 28-as szolgálja ki, félóránként a Búza térről indulva. Nagy
meglepetésre 20-án, az első szombati napon nem szóló, hanem csuklós
közlekedett a viszonylaton, ami nagyon ritka vendégnek számít ezeken az
utcákon. Az előző képek a két
végállomáson készültek, de „nyílt vonalon” is meg akartam
örökíteni a ritka alkalmat. Másnaptól természetesen már ismét szólók
közlekedtek. Két 400-as Ikarus a Búza téren,
ezeknek a kocsiknak ekkor még bő fél évük volt hátra. Ugyanis június 19-én bejelentésre
került, hogy az évek óta tervezett beszerzés valósággá válik: 75 darab
gázüzemű MAN Lion’s City áll majd forgalomba. Másnap a Múzeumok
Éjszakáján bárki meg is tekinthette a típus egyik pont itt lévő
tesztpéldányát. Július 10-én ismét ünnepelt a cég: 118
éves a villamosközlekedés Miskolcon. Közlekedtek a nosztalgia villamosok és az
M5-ös hóseprő is tett egy kört a telep és a Tiszai között. A bécsi villamosos időket a
185-300 szerelvény idézte vissza, amit az Újgyőri piacnál sikerült
megörökíteni. A 151-es Bengáli az 1-es vonal két
végállomásán. Visszafelé időközben átszálltunk
a 100-asra. Hogy aztán a színház előtt sorban
lefotózhassuk mind a négy nosztalgiát. Az Alsó-Majláthnál
lévő műfüves pálya szintén érdekes fotóhelynek tűnt. És akkor már Felső-Majláth is
megért egy fotót. Illetve többet, egy-egy közös képet
egy Skodával és a Tátrával. Plusz azért vegyük észre a LÁEV kiállított
gőzösét is. Míg a nosztalgia villamosokat
megbecsülés övezi, egyes társaik a Negyedik utcai telepen rohadnak. És akik miatt feleslegessé váltak. A párhuzamos utcában egy 21-esen
közlekedő MAN SG 263-as. Olyan szempontból archív kép, hogy a 21-esen azóta
már nem közlekednek csuklósok. Két Újgyőri
főtéri pillanatkép. És két ugyanilyen az Avasról. Még két kép valamivel lejjebb, az Avas
délen. A 30-as új viszonylat, a 31-es megfelezésével (óránként, InterCitykhez
csatlakozva) közlekedik a Tiszai és az Avas kilátó között, hasonló útvonalon,
de a II-es ütem (Sályi utca, Avas vk. megállók) érintésével. A
járműkiadás vegyesen szóló-csuklós. Nyáron már kizárólag a Skoda villamosok
jártak. június 22-én pedig már a korábban megérkezett, de sokáig csak a
telepen dekkoló 617-es is utasforgalomba állt, utolsóként. Itt volt az ideje,
hogy bővítsem a fotók számát, a sétálóutca megfelelő helyszínnek
tűnt ehhez. Megláttam a 28-ason a legelső
miskolci Ikarus 415-öst, ezért az előbbi tevékenységet megszakítottam
egy Derkovits utcai fotózással. Utána a Városháztéren folytattam a Skodák
kilövését. |