2015. nyár
(I. rész)

A tavaszi oldalon ott hagytam abba, hogy június 15-től komoly változások történtek a vonalhálózatban. Most itt a folytatás:

 

A Tampere városrészt a 38-as helyett ezentúl a 28-as szolgálja ki, félóránként a Búza térről indulva. Nagy meglepetésre 20-án, az első szombati napon nem szóló, hanem csuklós közlekedett a viszonylaton, ami nagyon ritka vendégnek számít ezeken az utcákon.

 

Az előző képek a két végállomáson készültek, de „nyílt vonalon” is meg akartam örökíteni a ritka alkalmat. Másnaptól természetesen már ismét szólók közlekedtek.

Két 400-as Ikarus a Búza téren, ezeknek a kocsiknak ekkor még bő fél évük volt hátra.

 

Ugyanis június 19-én bejelentésre került, hogy az évek óta tervezett beszerzés valósággá válik: 75 darab gázüzemű MAN Lion’s City áll majd forgalomba. Másnap a Múzeumok Éjszakáján bárki meg is tekinthette a típus egyik pont itt lévő tesztpéldányát.

 

Július 10-én ismét ünnepelt a cég: 118 éves a villamosközlekedés Miskolcon. Közlekedtek a nosztalgia villamosok és az M5-ös hóseprő is tett egy kört a telep és a Tiszai között.

A bécsi villamosos időket a 185-300 szerelvény idézte vissza, amit az Újgyőri piacnál sikerült megörökíteni.

 

 

A 151-es Bengáli az 1-es vonal két végállomásán.

Visszafelé időközben átszálltunk a 100-asra.

 

 

Hogy aztán a színház előtt sorban lefotózhassuk mind a négy nosztalgiát.

 

Az Alsó-Majláthnál lévő műfüves pálya szintén érdekes fotóhelynek tűnt.

És akkor már Felső-Majláth is megért egy fotót.

 

Illetve többet, egy-egy közös képet egy Skodával és a Tátrával. Plusz azért vegyük észre a LÁEV kiállított gőzösét is.

 

Míg a nosztalgia villamosokat megbecsülés övezi, egyes társaik a Negyedik utcai telepen rohadnak.

És akik miatt feleslegessé váltak.

A párhuzamos utcában egy 21-esen közlekedő MAN SG 263-as. Olyan szempontból archív kép, hogy a 21-esen azóta már nem közlekednek csuklósok.

 

Két Újgyőri főtéri pillanatkép.

 

És két ugyanilyen az Avasról.

 

Még két kép valamivel lejjebb, az Avas délen. A 30-as új viszonylat, a 31-es megfelezésével (óránként, InterCitykhez csatlakozva) közlekedik a Tiszai és az Avas kilátó között, hasonló útvonalon, de a II-es ütem (Sályi utca, Avas vk. megállók) érintésével. A járműkiadás vegyesen szóló-csuklós.

 

 

 

 

Nyáron már kizárólag a Skoda villamosok jártak. június 22-én pedig már a korábban megérkezett, de sokáig csak a telepen dekkoló 617-es is utasforgalomba állt, utolsóként. Itt volt az ideje, hogy bővítsem a fotók számát, a sétálóutca megfelelő helyszínnek tűnt ehhez.

 

 

Megláttam a 28-ason a legelső miskolci Ikarus 415-öst, ezért az előbbi tevékenységet megszakítottam egy Derkovits utcai fotózással. Utána a Városháztéren folytattam a Skodák kilövését.

Következő oldal

Főoldal