2015. szeptember-december
(II. rész)

Előző oldal

 

 

A 652-es épp délelőtti pihenőjét tartotta. Ez az Ikarus 280.15-ös 1985. december 6-án került állományba BZ 08-96-ként. 1990-ben kapta az AKD-652 rendszámot, 2000-ben pedig vázcserés felújítást, Rába D10 UTS 180 motort (az eredeti Rába-MAN D2156 HM 6U helyett), valamint Voith 852.2 automataváltót a korábbi Praga 2M70 helyett. 2015 decemberéig közlekedett.

 

A 652-n kívül az AKD-670 is itt tanyázott. 1987. május 8-án került állományba, eredetileg BY 09-76 rendszámmal, 2000-ben szintén vázcserés felújításon, valamint motor- és váltócserén esett át. Két hónappal korábban, októberben került leállításra.

 

Hamarosan befutott az 54-esen egy kecskeméti is. A két kocsi már a múlté, a 817-es MAN még közlekedik.

 

 

A kecskemétivel elmentem Majláthra, hogy az ideiglenes végállomáson is fotózzam egy kicsit.

A 2002-ben beszerzett 68 darab MAN (6 db. NL223, 20 db. SL223 és 42 db. SG263) így 13 év után kezdett egyre leharcoltabbá válni, viszont a 426-os üde színfoltként kapott egy felújítást. Azóta több társa (Neoplanok is) csatlakoztak hozzá, a felújítások minősége azonban elég változó. A fotó az Endrődi Sándor utcai megállóban készült.

 

 

Újgyőri főteres életképek egy kecskemétivel, valamint a 411-essel, a legelső miskolci Ikarus 435-össel.

Néhány kép erejéig térjünk vissza a Reptérre.

 

A repteres viszonylatokon munkanap manapság is sűrűn előfordulnak MAN SG-k, köztük a képen látható járművek is.

 

Ellenben ez a két busz típustársaikhoz hasonlóan már nem közlekedik. Jobboldalt látható, hogy a kijelzők már hamarabb kezdték feladni a küzdelmet, pl. 14-es helyett az ekkor már fél éve nem létező 14H került kiírásra.

 

 

A volánnál is nagy Ikarus-irtás történt az elmúlt két évben, de ez az Ikarus 280-as csuklósokat (egyelőre) még nem érintette jelentősen.

Időközben amúgy helyszín szempontjából a Búza térre váltottunk.

 

Az AKD-661, az utolsó Praga váltós Ikarusunk ekkoriban a 43-as viszonylat törzsjárműve volt munkanapokon.

 

 

 

Egyik délután a kétórai műszakváltáskor a Takatánál is körbefotóztam. 1987. május 8-án vette állományba az MKV BY 09-67 rendszámon, 1999-ben 133 kW-os Rába D10-es motort kapott. 2006-2013 között az Ingyenes Cora járat törzsjárműve volt, 2015 decemberében állították le.

 

 

Az első miskolci Ikarus 435-ös, a nagy klasszikus EEG-411-es is őszig húzta: november 10-én a 14-esen és 14Y-on utaztunk vele és fotóztuk a BOP-325 társaságában a Repülőtéren, másnap, 11-én pedig elérkezett az utolsó munkanapja is a búza téri 4-es viszonylaton. Utolsó közforgalmú járatában 2015. november 11-én 17.40-kor indult Görömbölyről, 22 év alatt közel 1 millió kilométert futott.

 

1978 és 1993 között kizárólag az Ikarus 260-as szóló és 280-as csuklósokból állt a Miskolci Közlekedési Vállalat buszállománya, ezt az egyeduralmat törte meg 1993. december 7-i érkezésével a 411-es. A DAF motorral és Voith váltóval szerelt busz hosszú évekig a tiszais 1, 1A, 101, 101B, 21 vonalakon teljesített szolgálatot.

A 411-est hamarosan, 1994. január 31-én követte a szóló Ikarus 415-ös is: EKG-859 rendszámon, szintén DAF motorral, de Voith váltóval az avasi viszonylatokon kezdte meg a szolgálatot. Egy ideig ezek jelentették „az új busz”-t, a sorozatkocsik 1998-2000 között érkeztek immár az MVK új színterve szerint fényezve, Rába D10-es motorral, ragasztott üvegezéssel, elektronikus kijelzőkkel. Külsejükben a legkomolyabb változás 2009-2010-ben történt, amikor sárga-kék lett a homlokfaluk. A 859-es 2016. január 8-án közlekedett utoljára az Auchan 1 járaton.

Nem gondoltam, hogy még valaha összejön egy Ikarus 280-as fotó Martinkertváros és Szirma között, de sikerült.

 

 

Ellenben az Újgyőri főtér ekkoriban nagy 280-as tanyának számított.

De azért egy olyan MAN is téblábolt itt, ami szintén nem közlekedik már Miskolcon: a 787-es (ICC-948) manapság NUP-093-ként az ÉMKK színeiben koptatja a Debrecen környéki aszfaltot.

 

Az adventi villamost inkább januárban fotóztam, decemberben csak ez a két felső-majláthi fotó készült.

 

 

És ha már Majláth: néhány kép az építkezés különböző stádiumáról.

Az oldalt néhány fővárosi képpel fejezem be. Egyrészt az 1-es villamos vonaláról.

 

 

 

 

 

Másrészt a Móricz Zsigmond körtérről a fonódó előtti állapotban.

 

Harmadrészt pedig a Petőfi híd budai hídfőről.

Főoldal