Vakáció bérlet A Keletitől a Naphegy térig utaztam egy használt Volvóval. Egy ugyanilyen kocsi immár a Rózsadombon. A 11/111 vonalán, az Alsó Törökvész úton is próbáltam néhány
képet készíteni. Először szintén egy használtan beszerzett busz
érkezett. De hamarosan felbukkantak a jó öreg Ikarusok is. Egy jó nagy ugrással visszatérünk Borsodba, konkrétan Edelénybe.
Egy ideig felújítás miatt csak eddig jártak a nádaskai vonatok. Tornanádaskára pedig vonatpótló busszal lehetett továbbutazni,
melyen Ikarus 266-osok közlekedtek. Azóta már a típus az egész országban ki
lett vonva a menetrendszerinti forgalomból. Ismét az ország másik felében termünk, Tatabányán. A Fő téren kezdtük a helyis kocsik kilövését. Az Ikarusok
még többségben vannak, de egy használtan beszerzett Citaro is beszivárgott.
Egyébként épp e sorok írásakor kezd körvonalazódni, hogy a közlejövőben
a teljes járműpark lecserélődik, és az üzemeltetést átveszi a város
a KNYKK-tól. Ezután a felsőgallai végállomás következett. Ide a 2012-es
átszervezés óta több, óránként legalább hat járat jön ki, miközben más, emeletes
házakkal rendelkező városrészekben van, hogy félórát kell várni egy
buszra. Viszont így legalább jó fotóhely. Ezután visszatértünk a buszállomásra, ahol az Ikarusok mellé egy
cseh versenyző is felsorakozott. Majd a Kertvárosban sikerült rövid időn belül két 280-ast
is lefotózni. A JHZ-328 frissen lett áthelyezve Székesfehérvárról. Egy ÉNYKK-s Credo Inovell is tiszteletét tette. A következő helyszín a Bányász körtér. Majd pedig az onnan nem messze lévő Népház megálló. Jó
háttérül szolgált az 1924-ben épült Tulipános Ház, más néven Cifra Palota, ami
a II. világháború előtt bányatiszti kaszinóként, utána pártbizottsági székházként
és vállalati telephelyként funkcionált. A szecessziós stílusú épület a
rendszerváltás óta pusztul, de várhatóan a közeljövőben felújítják. Még egy kis fotózás a buszállomáson, egy frissítő eső
közben. Utána egy 260-assal mentünk egy kanyart a 6-oson, ami a város
környéki erdőben megy körbe, gyéren lakott területeket kiszolgálva. És végül még a régi, 2007-ig üzemelő, azóta pusztuló
autóbusz pályaudvart is megnéztük. |