Vakáció bérlet
(II. rész)

Előző oldal

 

A Keletitől a Naphegy térig utaztam egy használt Volvóval.

Egy ugyanilyen kocsi immár a Rózsadombon.

A 11/111 vonalán, az Alsó Törökvész úton is próbáltam néhány képet készíteni. Először szintén egy használtan beszerzett busz érkezett.

 

De hamarosan felbukkantak a jó öreg Ikarusok is.

Egy jó nagy ugrással visszatérünk Borsodba, konkrétan Edelénybe. Egy ideig felújítás miatt csak eddig jártak a nádaskai vonatok.

 

Tornanádaskára pedig vonatpótló busszal lehetett továbbutazni, melyen Ikarus 266-osok közlekedtek. Azóta már a típus az egész országban ki lett vonva a menetrendszerinti forgalomból.

 

Ismét az ország másik felében termünk, Tatabányán.

 

 

A Fő téren kezdtük a helyis kocsik kilövését. Az Ikarusok még többségben vannak, de egy használtan beszerzett Citaro is beszivárgott. Egyébként épp e sorok írásakor kezd körvonalazódni, hogy a közlejövőben a teljes járműpark lecserélődik, és az üzemeltetést átveszi a város a KNYKK-tól.

 

 

Ezután a felsőgallai végállomás következett. Ide a 2012-es átszervezés óta több, óránként legalább hat járat jön ki, miközben más, emeletes házakkal rendelkező városrészekben van, hogy félórát kell várni egy buszra. Viszont így legalább jó fotóhely.

 

 

Ezután visszatértünk a buszállomásra, ahol az Ikarusok mellé egy cseh versenyző is felsorakozott.

 

Majd a Kertvárosban sikerült rövid időn belül két 280-ast is lefotózni. A JHZ-328 frissen lett áthelyezve Székesfehérvárról.

Egy ÉNYKK-s Credo Inovell is tiszteletét tette.

 

A következő helyszín a Bányász körtér.

 

Majd pedig az onnan nem messze lévő Népház megálló. Jó háttérül szolgált az 1924-ben épült Tulipános Ház, más néven Cifra Palota, ami a II. világháború előtt bányatiszti kaszinóként, utána pártbizottsági székházként és vállalati telephelyként funkcionált. A szecessziós stílusú épület a rendszerváltás óta pusztul, de várhatóan a közeljövőben felújítják.

 

 

 

Még egy kis fotózás a buszállomáson, egy frissítő eső közben. Utána egy 260-assal mentünk egy kanyart a 6-oson, ami a város környéki erdőben megy körbe, gyéren lakott területeket kiszolgálva.

 

És végül még a régi, 2007-ig üzemelő, azóta pusztuló autóbusz pályaudvart is megnéztük.

Főoldal