2015. tavasz
(III. rész)

Előző oldal

A harmadik részben térjünk át az észak-déli tengelyre. A 14H megszűnt, a 14-es ezentúl sűrűben közlekedik a Repülőtér és a Hejő-park között, KI irányban a Farkas Antal utca érintésével. A rendszer hasonló, mint eddig is este és hétvégén, leszámítva, hogy visszafelé is a Cementgyár felé közlekedik.

 

A Kazinczy utca díszkővel borított szakaszán is próbáltam fotózni. Szépnek szép, de azért a díszkő nem feltétlenül arra lett kitalálva, hogy nagy tömegű járművek közlekedjenek rajta.

Egy épp tanulózó Rába is tiszteletét tette.

 

A 38-as kényszerből épp ketté volt vágva, így nagy busz is volt rajta, jobbra pedig egy megszűnő 14H-s.

 

Két Neoplan a Népkert után.

És egy Ikarus. A fenti, jobboldali kép a viszonylatszám, ez pedig a jármű miatt megismételhetetlen.

A következő helyszín Hejőcsaba, itt a városi mellett helyközi buszok is akadnak bőven.

A 14H visszafelé a Sütő J. utcán közlekedett, onnan kanyarodik ki a 033-as Neoplan.

 

Ekkoriban munkanap a 43-ason jellemzően Ikarus 435-ösök közlekedtek, jobbra egy újabb 14H-s.

 

 

A cementgyár felé haladva további képek készültek.

 

Majd Görömbölyön folytattam, ahol sikerült egy jó fotóhelyet felfedezni a templommal a háttérben.

A GSZ-863-at ismét sikerült lefotózni, a Bacsinszky utcai megállónál.

 

Úgy döntöttem, hogy a templomos fotóhely alkalmasabb lesz a kétrészes csuklós Rába megörökítésére, a következő fordulóban pedig a Tégla utcai megállóra esett a választás.

Egy másik alkalommal ismét Hejőcsabán fotóztam, ismét egy csuklós Rábát, ismét a 4-esen, csak most a csabai gyógyszertárnál.

Hogy kicsit kizökkenjünk a buszok egyhangúságából, itt egy szép régi Skoda-Liaz teherautó, ilyenből is egyre kevesebbet látni.

 

 

A Sütő utca torkolatában a múltkor is jól lehetett fotózni, így újra megjelentem itt, 200-as Ikarushoz viszont ismét nem volt szerencsém.

Közben a csuklós Rába is visszaért.

 

 

 

 

Itt azért még mindig van mit fotózni, bár az MVK-ra nézve nem túl pozitív, hogy a helyközi busz gyakrabban kár, mint a városi.

A Futó utcán is megörökítettem egy 14H-t, próbáltam a cementgyárat a háttérbe komponálni, ennyire sikerült.

Természetesen Hejő-park végállomás sem maradhatott ki. Ez a hely mindig ellenfényes, így borús időben próbálkoztam, szintén nem túl nagy sikerrel.

Az előbb már volt egy kép a 43-ason munkanap jellemző kocsiról, ez pedig egy vasárnapi kép, amikor általában az AKD-590 volt kint a vonalon, tekintve, hogy a vasárnapi boltbezárás miatt Tesco járat ilyenkor nem járt.

 

A 24-esen menetrend szerint csak alacsonypadlósok közlekedtek, de mivel az Ikarus 412-esek a tavasz folyamán selejtezésre kerültek, az MAN NL 223-asok közül pedig a legendás MVK karbantartás miatt nem tudtak eleget kiadni, illetve képviselői kérésre más vonalakon is jártak, magaspadlós buszok is megjelentek a viszonylaton. Például az első miskolci Ikarus 415-ös, az EKG-859, amit a Búza téren sikerült lencsevégre kapni. A nyári menetrendben volt is változás, már nem minden indulás alacsonypadlós.

 

Végül két, szerintem jól sikerült kép. A vadonatúj biciklimmel tekertem ki a Lyukóbánya előtti szerpentinhez, ahol azért mindenképp szerettem volna csuklós Ikarusos képet készíteni. A feladatot sikerült teljesíteni, sőt még egy „volános” 260-as, JLZ-516 is meglett,  amint épp varbóra tartott.

Főoldal