2015. tavasz A harmadik részben térjünk át az észak-déli
tengelyre. A 14H megszűnt, a 14-es ezentúl sűrűben közlekedik
a Repülőtér és a Hejő-park között, KI irányban a Farkas Antal utca
érintésével. A rendszer hasonló, mint eddig is este és hétvégén, leszámítva,
hogy visszafelé is a Cementgyár felé közlekedik. A Kazinczy utca díszkővel
borított szakaszán is próbáltam fotózni. Szépnek szép, de azért a díszkő
nem feltétlenül arra lett kitalálva, hogy nagy tömegű járművek
közlekedjenek rajta. Egy épp tanulózó Rába is tiszteletét
tette. A 38-as kényszerből épp ketté
volt vágva, így nagy busz is volt rajta, jobbra pedig egy megszűnő
14H-s. Két Neoplan
a Népkert után. És egy Ikarus. A fenti, jobboldali kép
a viszonylatszám, ez pedig a jármű miatt megismételhetetlen. A következő helyszín
Hejőcsaba, itt a városi mellett helyközi buszok is akadnak bőven. A 14H visszafelé a Sütő J. utcán
közlekedett, onnan kanyarodik ki a 033-as Neoplan. Ekkoriban munkanap a 43-ason
jellemzően Ikarus 435-ösök közlekedtek, jobbra egy újabb 14H-s. A cementgyár felé haladva további
képek készültek. Majd Görömbölyön folytattam, ahol
sikerült egy jó fotóhelyet felfedezni a templommal a háttérben. A GSZ-863-at ismét sikerült lefotózni,
a Bacsinszky utcai megállónál. Úgy döntöttem, hogy a templomos
fotóhely alkalmasabb lesz a kétrészes csuklós Rába megörökítésére, a
következő fordulóban pedig a Tégla utcai megállóra esett a választás. Egy másik alkalommal ismét
Hejőcsabán fotóztam, ismét egy csuklós Rábát, ismét a 4-esen, csak most
a csabai gyógyszertárnál. Hogy kicsit kizökkenjünk a buszok
egyhangúságából, itt egy szép régi Skoda-Liaz
teherautó, ilyenből is egyre kevesebbet látni. A Sütő utca torkolatában a
múltkor is jól lehetett fotózni, így újra megjelentem itt, 200-as Ikarushoz viszont
ismét nem volt szerencsém. Közben a csuklós Rába is visszaért. Itt azért még mindig van mit fotózni,
bár az MVK-ra nézve nem túl pozitív, hogy a
helyközi busz gyakrabban kár, mint a városi. A Futó utcán is megörökítettem egy
14H-t, próbáltam a cementgyárat a háttérbe komponálni, ennyire sikerült. Természetesen Hejő-park
végállomás sem maradhatott ki. Ez a hely mindig ellenfényes, így borús
időben próbálkoztam, szintén nem túl nagy sikerrel. Az előbb már volt egy kép a
43-ason munkanap jellemző kocsiról, ez pedig egy vasárnapi kép, amikor
általában az AKD-590 volt kint a vonalon, tekintve, hogy a vasárnapi
boltbezárás miatt Tesco járat ilyenkor nem járt. A 24-esen menetrend szerint csak
alacsonypadlósok közlekedtek, de mivel az Ikarus 412-esek a tavasz folyamán
selejtezésre kerültek, az MAN NL 223-asok közül pedig a legendás MVK
karbantartás miatt nem tudtak eleget kiadni, illetve képviselői kérésre
más vonalakon is jártak, magaspadlós buszok is
megjelentek a viszonylaton. Például az első miskolci Ikarus 415-ös, az
EKG-859, amit a Búza téren sikerült lencsevégre kapni. A nyári menetrendben
volt is változás, már nem minden indulás alacsonypadlós. Végül két, szerintem jól sikerült kép.
A vadonatúj biciklimmel tekertem ki a Lyukóbánya
előtti szerpentinhez, ahol azért mindenképp szerettem volna csuklós
Ikarusos képet készíteni. A feladatot sikerült teljesíteni, sőt még egy
„volános” 260-as, JLZ-516 is meglett, amint épp varbóra tartott. |